TRAINING IS THE BASIS OF MY WORK

TRAINING IS DE FUNDERING VOOR SUCCES

Techniek, discipline en veiligheid.

Tijdens onze trainingen staat veiligheid voorop. De regels zijn strengen onze trainingen gedisciplineerd. Tijdens het sparren gaat het er hard, maar serieus aan toe. Dit is cruciaal om blessures te voorkomen. Desondanks komt het niet vaak voor tijdens onze zware trainingen en wordt er met plezier gewerkt.

De trainingen bestaan uit het opbouwen van techniek, conditie, lenigheid en weerbaarheid (bij de jeugd). Verder trainen wij op techniek aan te leren voor de trapkussens, boks zak en pad trainingen.


MUAY THAI
KICKBOXING

Muay Thai komt uit Thailand, het betekent letterlijk Thaiboksen. De sport is het bijna gelijk aan het reguliere kickboksen. Het grote verschil zit is het gebruiken van knie- en veegtechnieken. In Thailand is het zelfs toegestaan om ellenboogtechnieken te gebruiken. Bij MT Utrecht besteden wij ook veel aandacht aan clinchen en aan stand worstelen. Tot de B-klasse is vaak een belangrijk onderdeel van het Thaiboksen.

Iedereen is welkom om te komen trainen, wij maken geen onderscheid in leeftijd en ervaring. Wij letten wel sterk op gedrag. Discipline staat voor ons gelijk aan veiligheid en het voorkomen van blessures.

Onze 5 trainers zijn ook gediplomeerd EHBO’er. Een aantal keren per maand geeft assistent-trainer Michel de Oldskool Kyukushinkai, Karate lessen. Dit is de sport waar het Nederlandse kickboksen uit is ontstaan.

TRAINING BOKSEN

Het boksen als lichaamsoefening legt het accent op de bokstraining, die om haar totale karakter gewaardeerd wordt.

Bij het boksen is het hele lichaam in aktie en wordt er veel spierarbeid verricht. Dit betkent een intensivering van het zenuwstelsel, de ademhaling en de bloedsomloop. Bovendien moeten het skelet en de organen een grote belasting kunnen opbrengen. Door bokstraining treedt een vergroting van het fysiologisch prestatievermogen op. Dit is één van de redenen dat zoveel recreatiesporters in deze tijd, waarin overal reclame gemaakt wordt voor het bewegen en trimmen, kiezen voor de bokssport.

Opgemerkt dient hierbij te worden dat de bokssport niet bij uitstek geschikt is voor krachtpatsers. Integendeel, iedereen (dit geldt ook voor vrouwen) kan leren boksen.

Boksen is een spel van methodisch vechten, waarbij aanwezige krachten doelmatig moeten worden gebruikt. Iemand die snel en beweeglijk is heeft veel voordeel op iemand die alleen maar groot en sterk is.

WEDSTRIJD
TRAININGEN

De Muay Thai training is voor ieder een intensieve les voor zowel beginners als gevorderden. Het is een combinatie van het trainen van alle spiergroepen en het originele Muay Thai.

De nadruk wordt hierbij gelegd op de verschillende technieken, de juiste coördinatie en snelheid, om de ieder tot een hoog niveau te brengen. Ze worden daarbij uitgedaagd om tot het uiterste te gaan en hun grenzen te verleggen.

De gevorderden zullen na de reguliere les nog verder getraind worden in de wedstrijdgroep.

PRIVE LESSEN
OP MAAT

Indien u liever niet in groepsverband wilt of kunt meetrainen, meer individuele begeleiding wilt of in een sneller tempo uw gewenste doelstellingen wilt bereiken, dan is personal training (priveles) een uitstekende keuze om uw Muay Thai vaardigheden onder de knie te krijgen en uw conditie en gezondheid op niveau te brengen.

De privelessen voor Kickboksen zijn gericht op het snel behalen van resultaten door middel van focus -en impacttraining. Focustraining richt zich op aanleren van relevante bewegingen, die gerelateerd zijn aan de vormen. Impacttraining concentreert zich op uitvoering en praktijk.

Indien u effectieve zelfverdediging wilt leren, kunt u bij ons terecht voor privelessen. Deze lessen zijn gericht op praktische fysieke weerbaarheid.

CONDITIE
TRAINING

Voor een vechtsporter is het van groot belang dat je over velen eigenschappen beschikt. Elke vechtsporter wilt natuurlijk beschikken over een goed uithoudingsvermogen, explosieve kracht, (start) snelheid, coördinatie en concentratie. Hiermee kan het persoon ervoor zorgen dat zijn tegenstander vermoeider raakt en dat hij/zij zijn doel beter kan raken. Maar dit is niet bij iedereen het geval, Vaak hoor je mensen zeggen: hij is een natuurtalent. Je wordt er mee geboren of niet! Het is hard maar waar.

Veel vechtsporters doen aan lange afstand hardlopen, als onderdeel van hun conditie training. Maar wil je explosief blijven in je, stoten en trappen, dan moet lange afstand duurtraining niet de grootste steunpilaar zijn van je vechtsport specifieke conditietraining.

Een van die manieren om je conditie op te krikken is intervaltraining wordt tijden in allerlei takken van duursport beoefent. Bij de interval trainingen worden inspanningen op hoge intensiteit afgewisseld met inspanningen op lagere intensiteit, ook wel actieve herstelperiodes genoemd. Er zijn talloze vormen van interval, maar niet allemaal afgestemd op een bepaalde tak van sport. Enkele doeleinden waar intervaltraining voor gebruikt word zijn het verhogen van het constante hardloop- of fietstempo en het vergroten van de glycogeen voorraden (glucose) of terwijl uithoudingsvermogen.

PADS/TRAPKUSSEN
BOKSZAKTRAINING

Kom dan naar MT Utrecht en leef je uit op de bokszak! Bokszaktraining maakt je lichaam sterker, verbetert je coördinatie en zorgt voor een hogere vetverbranding. Het is de ideale workout voor kracht, cardio én ontspanning. Heerlijk om aan het eind van de dag even alle spanning van je af te boksen. Maar ook perfect voor in de ochtend: zo begin je ontspannen en vol energie aan je dag.

Er zijn best veel mensen die geïnteresseerd zijn in boksen, maar het toch niet aandurven om het zelf eens te proberen. Boksen is een contactsport en niet iedereen ziet het zitten om tegen anderen te sparren.

Voor iedereen die graag wil boksen maar liever niet wil sparren, is bokszaktraining de ideale workout. Je traint alleen op de boxing bag: een veilige manier van boksen zonder fysiek contact. Werken aan je uithoudingsvermogen, techniek en conditie zonder risico op kwetsuren.

Bij sporten denken de meeste mensen als eerste aan de gezondheidsvoordelen voor je lichaam. Maar je geest heeft er ook heel veel baat bij. En dat geldt zeker voor de bokszaktraining!

WEERBAARHEIDS
ZELFBEHEERSING TRAINING

Naast het fysieke aspect van vechtsport geven wij ook aandacht aan de mentale kant van de sport. De discipline binnen de sport maakt je mentaal ook sterker. Het zorgt voor weerbaarheid en zelfdiscipline. Het geeft kinderen meer zelfvertrouwen en kracht.

Trainer Ashvin is naast hoofdtrainer ook opgeleid als rots en watertrainer. Met een achtergrond als schoolmaatschappelijk werker en systeemtherapeut in opleiding. Werkt hij als gezinscoach veel met opstandige jongeren en gezinsproblematiek.

Hij geeft al jaren groepstrainingen en heeft hij al deze ervaring geïntegreerd in het Thaiboks training programma.

Misschien heb jij al een tijd het gevoel dat je aan jezelf wilt werken. Of heb je emotionele problemen waar je maar niet van afkomt. Deze training kan dan heel geschikt voor jou zijn.

PROEFLES AANVRAGEN